reklama

O zázračnej palici

Bolo to krátko pred Vianocami. Sedeli sme v kuchyni v celkovej rodinnej pohodičke, keďže sme boli po nedeľnom obede. Jediné, čo nás vyvádzalo z miery, bola naša Miriamka, ktorá sa stále oháňala asi polmetrovou bakuľou. Tú si už dávno priniesla z vonku a nechcela sa jej vzdať, akoby to bola najvzácnejšia vec v našom byte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ocino len poznamenal, že Miriamka asi namiesto normálnych hračiek dostane pod stromček ešte jednu palicu. Jedna bude na hranie a druhá na zadok, v prípade potreby. Miriamka sa zasmiala a povedala, že chce ešte jednu.

Vtedy som dostala nápad! "Miriamka, zahraj nám na gitare!" Mimka sa v sekunde postavila na kuchynskú lavicu a hneď "zabrnkala" na palici. "Skús ešte na niečom zahrať", a Mimka začala na palici hrať ako na trúbke. "To je super", hovorím. Miriamka si pohotovo preloží "trúbku" pod bradu a už fidliká ako na husličkách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To sa mi už v hlave vyrojilo množstvo nápadov. Mimku som trošku zabrzdila a s palicou som zahrala kratučkú pantomímku, kde mi palica poslúžila ako dáždnik. Hneď to uhádli. Katarína a Emanuel mali skvelé divadlo priamo v kuchyni.

Miriamka mi palicu hneď berie z ruky a už sa "korčuľuje" popri linke a hrá hokej. No ja sa nedám a zahrám sa na dirigenta. Miriamka ma nenechá ani dodirigovať a už sa snaží "flintou" trafiť vrabca na strome. Našťastie uletel.

Chvíľka napätia! Palica leží pred Miriamkou na zemi. V miernom rozkročení sa zohne chytí ju pevne do oboch rúk a dvíha. Pritom sa tvári, že váži aspoň 50 kg. Už ju má na hrudi, nadhodí a je to tu, "ťažká činka" je zdolaná, víťazne ju drží nad hlavou a vzápätí ju nadšene hodí na zem ako skutočný vzpierač. Tak toto zahrala skutočne presvedčivo!!!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To sa už vyberám na vandrovku do sveta a samozrejme mi na pleci nesmie chýbať batôžtek s buchtami, pre ktorý je naša palica ako stvorená. Potom som s ňou pomiešala polievku, no zrazu sa v Miriamkiných rukách premenila na sekeru a tá rúbe drevo, len sa tak iskrí. Dreva už bolo dosť a tak som sa chcela trošku "pohojdať", sadla som si teda na palicovú "hojdačku" a už som sa kolísala cez celú kuchyňu. Dopredu - dozadu, dopredu - dozadu. Samozrejme, že to je obľúbená činnosť našich detí, takže som hneď musela pustiť Miriamku.

Nakoniec som podpichla ocinka, aby si aj on trošku potrápil mozgové závity a niečo vymyslel... Ocino si teda vzal palicu. Sadol si na "hojdačku" a z celej sily sa začal hojdať a do toho sa ešte aj točil. Tým nás tak rozosmial, že sme sa od smiechu všetci pováľali po zemi a nevládali sme už nič vymýšľať. Ocino nám totiž pripomenul našu šibalku Miriamku na skutočnej hojdačke, z toho má vždy nesmiernu zábavu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zrazu sme sa presmiali do skutočného sveta, kde za oknom bolo nádherne nasnežené a veľmi hlasno to volalo von všetky deti. Aj tie naše. No a samozrejme na sánkovačke nesmela chýbať palica, ktorá však nakoniec ostala niekde sama na kopci. Nevadí! Možno pomôže nejakému rozprávkovému lyžiarovi, alebo poslúži deduškovi Večerníčkovi, aby sa nepošmykol na zasneženom chodníku, keď pôjde rozsvietiť na oblohe prvú hviezdičku...

Janka Mačňáková

Janka Mačňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Manželka a mama troch drobcov, úprimná priateľka s otvoreným srdcom neustále túžiaca byť obklopená ľuďmi, počúvajúca bútľavá vŕba a zároveň hlboká studňa myšlienok, snažiaca sa dosiahnuť na jej dno, avšak dno inšpirácií, ktoré dáva Boh, tie sú nevyčerpateľné... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu