reklama

Tvorí sa blízko matkinho srdca

V súčastnosti dosť "otrepaná" téma najmä v časopisoch pre ženy a mamičky. Nuž teda opäť. A aká je tá moja skúsenosť s dojčením?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

V mojom prvom tehotenstve som sa s veľkým očakávaním pripravovala na veľa neznámeho. Žiadne skúsenosti, všetko len z kníh a z počutia mnohých žien, priateliek, ktoré už majú svoje mamičkovské starosti za sebou, prípadne ich naplno prežívajú. Všetky ich podávané skúsenosti mi zneli vždy tak nežne a citlivo. A dojčenie, tak na to sa málokedy zabudlo. A nepríde nám to samozrejme nič divné, veď predsa dojčenie je jednou z najdôležitejších činností, ktoré sa stávajú (samozrejme ak je to možné) súčasťou každodenného ale i každonočného života matky a dieťaťa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Narodenie je určite poriadny šok pre každého novorodenca. Veď prežívanie svojho ešte skrytého života v lone svojej mamičky je také plné bezpečia, tepla a neustáleho prísunu životodárnych živín. A zrazu prichádza okamich narodenia, keď preň z nevysvetliteľných príčin už nemôže prežívať tú stopercentnú istotu, bezpečie a teplo.

A knihy, či maminy sa určite nemýlia, ak tvrdia, že po narodení je nevyhnuté, aby mohlo naše zošokované dieťatko, aj keď už v inej pozícii, byť znovu v intimite so svojou maminkou. A to sa nemyslí len pritúlenie dieťatka, ale aby sa čo najskôr priložilo k prsníku. V tej chvíli sa tomu malému človiečikovi vráti to, z čoho bolo akoby nedobrovoľne vyňaté. Veď znovu počuje a cíti tlkot mamkinho srdca, jej hlas rozpozná úplne presne. Znovu cíti ten pocit bezpečia a istoty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri očakávaní mojich detičiek a po ich narodení, som ani na okamich nezapochybovala o tom, že by som nemala materské mlieko a nemohla ich dojčiť. Od prvej chvíle, ako mi to len bolo umožnené, som každé svoje deťatko hneď priložila k prsníku. Tieto úžasné chvíle a pocity, ktoré mama vtedy prežíva sú neopísateľné. Maté v náručí bezbranné dieťatko, ktoré je úplne od vás závislé.

Dojčenie je obrovský dar. Niečo tak úžasné, lepšie si to ani neviem predstaviť. Som skutočne vďačná Bohu, že to takto perfektne vymyslel. Svoje deti som dojčila takmer jeden a pol roka a každá "naša chvíľka" bola časom prehlbovania nášho vzájomného vzťahu, naĺňaním našich citových nádob a čerpaním lásky. Pri každom ich "nasávaní" som si predstavovala ako láska z mojho srdca prichádza s mliekom do ich vnútra a túto lásku privádza do každej bunky v jeho tele.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A je skutočne veľa praktických dôvodov, prečo dojčiť:

1) materské mlieko je najzdravšie a individuálne prispôsobené svojou kvalitou potrebám dieťatka

2) zadarmo

3) stále "poruke" kdekoľvek a kedykoľvek

4) vždy v správnej teplote

5) sterilné

Ak ste budúca mamička a rozhodujete sa, či dojčiť alebo nie, tak vám to z celého srdca odporúčam. Verte ak do toho dáte celú seba, nebudete sklamaná a samozrejme ani vaše dieťatko.

A mužom odkazujem: je mi ľúto, že vám táto úžasná skúsenosť nebola dopriata, avšak je veľa iných príležitostí ako prehlbovať vzťah so svojím dieťatko a celou rodinkou, no to je už na inú tému.

Janka Mačňáková

Janka Mačňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Manželka a mama troch drobcov, úprimná priateľka s otvoreným srdcom neustále túžiaca byť obklopená ľuďmi, počúvajúca bútľavá vŕba a zároveň hlboká studňa myšlienok, snažiaca sa dosiahnuť na jej dno, avšak dno inšpirácií, ktoré dáva Boh, tie sú nevyčerpateľné... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu